Általános Szerződési Feltételek
a https://homecityshop.hu/ webáruházhoz
- Az Eladó azonosítása
1.1. Ezek az Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: „ÁSZF”) szabályozzák a jogi kapcsolatokat az Import Solutions s.r.o. társaság, székhelye: Komenského 317/135, 943 01 Štúrovo, Szlovákia, bejegyezve a Nyitrai Járásbíróság Kereskedelmi Nyilvántartásában, Sro részleg, nyilvántartási szám: 62354/N, cégazonosító szám: 56002882, adószám: 2122155288, bankszámlaszám: 12600016-16611037-67861041 (a továbbiakban: „Eladó”), és minden vevő között, aki az Eladó által kínált termékeket az Eladó weboldalán vásárolja meg, fogyasztóként jár el a Szlovákia hatályos jogszabályainak, különösen a 108/2024 sz. fogyasztóvédelmi törvénynek és a 40/1964 sz. Polgári Törvénykönyvnek megfelelően.
1.2. Az Eladó kapcsolattartási e-mail címe és telefonszáma:
E-mail: info@homecityshop.hu, Telefonszám: +36 30 154 4109
1.3. A levelezési cím, reklamációk és szerződésfelmondások esetén az Eladó címe: Import Solutions s.r.o., Szentendrei út 409, 1039 Budapest, Magyarország.
- Fogalommeghatározások
2.1. Ezen ÁSZF céljából a Kereskedő a 108/2024 sz. törvény hatályos szövegének megfelelően az alábbi fogalmakat határozza meg:
2.2. Terméknek minősül minden árucikk, szolgáltatás, digitális tartalom, ingatlan, villamos energia, víz vagy gáz, amely nem korlátozott mennyiségben vagy meghatározott mennyiségben kerül értékesítésre, hő, jogok és kötelezettségek.
2.3. Távollévők között kötött szerződés az Eladó és a fogyasztó között létrejött, kizárólag egy vagy több távközlési eszköz útján, a kereskedő és a fogyasztó egyidejű fizikai jelenléte nélkül kötött szerződés, például online felületen, elektronikus levélben, telefonon, faxon, címzett levélben vagy ajánlati katalógusban.
2.4. Eladó az a személy, aki a fogyasztói szerződéshez kapcsolódóan, abból eredő kötelezettségei vagy üzleti gyakorlatai során szakmai tevékenysége vagy foglalkozása keretében jár el, akár más személyen keresztül is, aki az ő nevében vagy javára jár el.
2.5. Fogyasztó az a természetes személy, aki fogyasztói szerződéssel összefüggésben, abból eredő kötelezettségei vagy üzleti gyakorlat során nem szakmai tevékenysége vagy foglalkozása keretében jár el.
2.6. Fogyasztói szerződés minden olyan szerződés, függetlenül annak jogi formájától, amelyet a kereskedő a fogyasztóval köt.
2.7. Az Internetes áruház fogalma megegyezik az Elektronikus áruház és a Weboldal fogalmával.
2.8. Vevő minden olyan személy (természetes vagy jogi), aki megrendelést küldött, elsősorban az Eladó weboldalán vagy más távoli kommunikációs eszközökön keresztül.
2.9. Tartós adathordozó minden olyan eszköz, amely lehetővé teszi a fogyasztó vagy a kereskedő számára a fogyasztónak vagy a kereskedőnek címzett információk megőrzését, olyan módon, amely lehetővé teszi azok változatlan reprodukcióját és jövőbeli felhasználását, mint például dokumentum, e-mail, USB kulcs, CD, DVD, memóriakártya vagy számítógép merevlemeze.
III. Alapvető rendelkezések
3.1. Ezek az ÁSZF szabályozzák a fogyasztók és az Eladó közötti jogi kapcsolatokat.
3.2. Azok a szerződéses kapcsolatok (valamint az azokból eredő egyéb jogi kapcsolatok), amelyekben a Vevők nem fogyasztóként járnak el, a hatályos 513/1991 sz. Kereskedelmi Törvénykönyv rendelkezései az irányadók.
- Termékrendelés – Adásvételi szerződés megkötése
4.1. A Vevő részéről tett adásvételi szerződés megkötésére irányuló ajánlat a termékek megrendelésének elküldése, amely elsősorban az Eladó weboldalán vagy más távoli kommunikációs eszközökön keresztül történik.
4.2. Az adásvételi szerződés a Vevő és az Eladó között akkor jön létre, amikor az Eladó a Vevő által a 4.1. pont szerint létrehozott rendelést visszaigazolja (elektronikus úton a Vevő által a rendelés létrehozásakor megadott e-mail címre).
- Az adásvételi szerződés időtartama
5.1. Az adásvételi szerződés határozott időre jön létre és megszűnik az Eladó és a Vevő minden kötelezettségének teljesítésével, különösen a termékek leszállításával és kifizetésével, a megkötött adásvételi szerződés szerint. Ez a rendelkezés nem érinti a Vevő jogait az Eladó termékhibákért való törvényes felelőssége alapján.
- A vételár és a vételárról szóló információk
6.1. Az Eladó weboldalán keresztül rendelt áruk és szolgáltatások vételára (a továbbiakban: „vételár”) minden termék esetében külön-külön kerül feltüntetésre, és a Vevő által a rendelés létrehozásakor érvényes.
6.2. Az Eladó weboldalán feltüntetett áruk vagy szolgáltatások vételára a teljes ár, beleértve az összes adót, amely egyértelműen szerepel az Eladó weboldalán.
VII. Termékek szállítása
7.1. Ha a Vevő a rendelés kifizetésének módjaként az utánvétet választotta, az Eladónak a megrendelést legkésőbb az adásvételi szerződés megkötésétől számított 30 napon belül teljesítenie kell a 4.2. pont és az azt követő rendelkezések szerint.
7.1.1. Ha a Vevő az utánvételtől eltérő fizetési módot választott, az Eladónak a rendelést legkésőbb az adásvételi szerződés megkötésétől számított 30 napon belül teljesítenie kell a 4.2. pont és az azt követő rendelkezések szerint, valamint a rendelés teljes árának megfizetése után. Ha a 7.1.1. pontban meghatározott két feltétel teljesül (azaz az adásvételi szerződés megkötése és a rendelés teljes árának kifizetése), az Eladónak legkésőbb a két feltétel teljesítésétől számított 30 napon belül kell teljesítenie a rendelést. A termékek kiszállításának szokásos határideje 2 munkanap az adásvételi szerződés megkötésétől vagy a rendelés teljes árának kifizetésétől számítva.
VIII. A tulajdonjog átruházása
8.1. Az eladott dolog tulajdonjoga és a véletlen megsemmisülés, véletlen romlás és a dolog elvesztésének kockázata a Vevőre a dolog leszállításával száll át.
- Fizetési módok
9.1. Az Eladó weboldalán található árukért és szolgáltatásokért az alábbi módokon lehet fizetni:
9.1.1. Utánvétel - díja 500 HUF
9.1.2. Banki átutalás - díja 0 HUF
9.1.3. Bankkártyás fizetés - díja 0 HUF
- Szállítási költségek – a termékek szállítási módjai és a szállítási díjak
10.1. Az áruk vagy szolgáltatások vételára nem tartalmazza a szállítási költségeket vagy más, a termékek leszállításával kapcsolatos költségeket.
10.2. Az elrendelt termékek szállítási módjai és szállítási díjai:
10.2.1. Szállítási módok:
10.2.1.1. GLS futárszolgálat, GLS XXL
10.2.1.2. MPL futárszolgálat
10.2.1.3. FoxPost futárszolgálat
10.2.2. Szállítási díjak:
10.2.2.1. GLS futárszolgálat szállítási díja - díj 3.490 HUF, GLS XXL - díj 12.500 HUF 10.2.2.2. MPL futárszolgálat szállítási díja - díj 4.390 HUF
10.2.2.3. GLS, MPL, FoxPost csomagboxba történő szállítás díja - díj 0 HUF
10.3. Ha a megrendelt termékek teljes vételára egy rendelésben meghaladja a 80.000 HUF-ot, a választott szállítási mód díja 0 HUF.
- A vevő indokolás nélküli elállása az adásvételi szerződéstől
11.1. A fogyasztó jogosult a távollévők között kötött szerződéstől és az eladó üzlethelyiségein kívül kötött szerződéstől indokolás nélkül elállni az ÁSZF XII. cikk 12.1–12.3 pontjaiban foglalt határidőkön belül, kivéve azon szerződést, amelynek tárgya:
11.2. Szolgáltatás nyújtása, ha a szolgáltatás teljesítése megtörtént, és a nyújtás a fogyasztó kifejezett beleegyezésével kezdődött, akit megfelelően tájékoztattak arról, hogy a beleegyezés kifejezésével elveszíti az elállási jogát a teljes szolgáltatásnyújtás után, ha a fogyasztó köteles megfizetni a szolgáltatás árát.
11.3. Termék szállítása vagy szolgáltatása, amelynek ára a pénzpiac ingadozásaitól függ, és amelyet a kereskedő nem tud befolyásolni, és amely az elállási időszak alatt is bekövetkezhet. 11.4. Egyedileg a fogyasztó specifikációi alapján vagy méretre készült termék szállítása.
11.5. Gyorsan romló minőségű vagy lejárati idővel rendelkező termék szállítása.
11.6. Olyan termék szállítása, amely zárt védőcsomagolásban van, amelyet egészségvédelmi vagy higiéniai okokból nem lehet visszaküldeni, ha a védőcsomagolás felbontásra került a szállítást követően.
11.7. Olyan termék szállítása, amely természeténél fogva más termékekkel szállítást követően elválaszthatatlanul összekeveredhet.
11.8. Alkoholos italok szállítása, amelyek ára a szerződéskötéskor megállapított, és szállításuk legkorábban 30 nappal a szerződéskötés után történhet, és amelyek ára a piaci ingadozásoktól függ, amelyeket a kereskedő nem tud befolyásolni.
11.9. Sürgős javítások vagy karbantartás elvégzése a fogyasztó kérésére a fogyasztó lakóhelyén; ez nem vonatkozik azokra a szerződésekre, amelyek tárgya nem javítás vagy karbantartás, és azokra a szerződésekre sem, amelyek tárgya nem a javításhoz vagy karbantartáshoz szükséges cserealkatrész szállítása, ha a szerződéseket a kereskedő fogyasztónál tett látogatása során kötötték, és a fogyasztó előzetesen nem rendelte meg ezeket az árukat vagy szolgáltatásokat.
11.10. Hangfelvételek, képanyagok, audiovizuális anyagok vagy szoftverek szállítása védőcsomagolásban, amely a szállítást követően felbontásra került.
11.11. Időszakos kiadványok szállítása, kivéve az előfizetési szerződés alapján történő szállítást.
11.12. Nyilvános árverésen vásárolt áruk.
11.13. Szálláshely-szolgáltatások nyújtása lakhatási célon kívül, áru szállítása, autóbérlés, vendéglátási szolgáltatások nyújtása vagy szabadidős tevékenységekkel kapcsolatos szolgáltatások nyújtása, ha a kereskedő ezeket a szolgáltatásokat meghatározott időpontban vagy meghatározott időn belül köteles nyújtani.
11.14. Digitális tartalom szállítása, amelyet a kereskedő nem fizikai adathordozón szállít, ha a szállítás megkezdődött és a fogyasztó kifejezett beleegyezésével kezdődött a szállítás megkezdése az elállási időszak lejárta előtt, megfelelően tájékoztatva arról, hogy beleegyezésének kifejezésével elveszíti az elállási jogát, és a kereskedő visszaigazolást adott a 108/2024 sz. törvény 17. § (12) bekezdés b) pontja vagy (13) bekezdés b) pontja szerint, ha a fogyasztó köteles megfizetni az árat.
XII. A távollévők között és az üzlethelyiségen kívül kötött szerződéstől való elállási jog gyakorlása
12.1. A fogyasztó elállhat a távollévők között kötött szerződéstől vagy az eladó üzlethelyiségein kívül kötött szerződéstől: a) a termék átvételétől számított 14 napon belül a 12.4 pont szerint, a szolgáltatási szerződés megkötésétől, a víz vagy hő szállítási szerződés megkötésétől, vagy a nem fizikai adathordozón szállított digitális tartalom szállítási szerződés megkötésétől. b) a szerződés megkötésétől számított 30 napon belül nem kívánt látogatás vagy értékesítési akció kapcsán.
12.2. Ha az eladó a fogyasztónak később nyújtott külön tájékoztatást az elállási jogról, a fogyasztó elállhat a szerződéstől: a) attól a naptól számított 14 napon belül, amikor az eladó utólag teljesítette az információs kötelezettséget a 12.1. pont a) alpontja szerint, b) attól a naptól számított 30 napon belül, amikor az eladó utólag teljesítette az információs kötelezettséget a 12.1. pont b) alpontja szerint.
12.3. Ha az eladó nem nyújtott külön tájékoztatást a fogyasztónak az elállási jogról a 12.2. pont szerint, a fogyasztó a 12.1. pontban meghatározott időszak lejárta után 12 hónapon belül elállhat a szerződéstől.
12.4. A termék átvétele a fogyasztó által akkor történik meg, amikor a fogyasztó vagy az általa kijelölt harmadik személy minden részt átvesz a megrendelt termékből, vagy ha: a) az árukat külön szállítják, az utolsó áru átvételétől, b) az árut részekben vagy darabokban szállítják, az utolsó rész vagy darab átvételétől, c) az árut ismételten szállítják, az első áru átvételétől.
12.5. A fogyasztó a szerződéses elállási időszak kezdete előtt is elállhat a szerződéstől.
12.6. A fogyasztó az elállási jogot írásban vagy más tartós adathordozón gyakorolhatja. A fogyasztó használhatja a szerződéstől való elállás mintanyomtatványát.
12.7. Az elállási határidőt megtartottnak kell tekinteni, ha a fogyasztó legkésőbb az elállási időszak utolsó napján megküldi az elállásról szóló nyilatkozatot az eladónak.
12.8. A fogyasztó a szerződéstől való elállást konkrét termékre vagy termékekre is alkalmazhatja, ha az eladó több terméket szállított vagy biztosított.
12.9. Az elállási jog gyakorlásának bizonyítása a fogyasztót terheli.
XIII. A fogyasztó jogai és kötelezettségei a távollévők között és az üzlethelyiségen kívül kötött szerződéstől való elállás esetén
13.1. A fogyasztó köteles az elállástól számított 14 napon belül a terméket visszaküldeni vagy átadni az eladónak vagy a kijelölt személynek. Az elállási határidő betartottnak minősül, ha a fogyasztó a terméket legkésőbb az elállási határidő utolsó napján postázza.
13.2. Az elállás esetén a fogyasztó csak a termék visszaküldésének költségeit viseli, kivéve, ha az eladó beleegyezett abba, hogy a költségeket maga viseli, vagy nem teljesítette az információs kötelezettséget.
13.3. A fogyasztó felel a termék értékének csökkenéséért, amely a termék tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges mértéket meghaladó kezelés következménye, ha az eladó nem teljesítette az információs kötelezettséget a 108/2024 sz. törvény 15. § (1) bekezdés f) pontja szerint.
13.4. A fogyasztó köteles az eladónak megfizetni a ténylegesen nyújtott szolgáltatás árát az elállási nyilatkozat kézhezvételéig, ha a fogyasztó távollévők között vagy az eladó üzlethelyiségein kívül kötött szerződéstől áll el, amelynek tárgya szolgáltatásnyújtás, víz vagy hő szállítása, és a teljesítés megkezdése előtt a fogyasztó kifejezett beleegyezését adta a 108/2024 sz. törvény 17. § (10) bekezdés c) pontja szerint. A ténylegesen nyújtott szolgáltatás ára a szerződésben meghatározott teljes ár alapján, vagy ha a szerződésben meghatározott teljes ár túl magas, a nyújtott szolgáltatás piaci ára alapján arányosan kerül kiszámításra.
13.5. A fogyasztónak az elállási jog gyakorlásából adódóan nem keletkeznek további kötelezettségei vagy költségei, kivéve a 13.1., 13.3–13.5. pontok szerinti kötelezettségeket, és a 14.3. pont szerinti további költségek megfizetésének kötelezettségét.
XIV. A kereskedő jogai és kötelezettségei a fogyasztó által a távollévők között kötött szerződéstől és az eladó üzlethelyiségein kívül kötött szerződéstől való elállás esetén
14.1. Az eladó köteles az elállási nyilatkozat kézhezvételétől számított 14 napon belül a fogyasztónak visszatéríteni minden fizetést, beleértve a szállítási, kézbesítési, postaköltségeket és egyéb költségeket.
14.2. Az eladó köteles a fogyasztónak visszatéríteni a fizetéseket az elállás mértékében, ha a fogyasztó nem állt el a teljes szerződéstől. Az eladó nem számíthat fel a fogyasztónak további költségeket a szállításért, kézbesítésért, postaköltségekért és egyéb költségekért.
14.3. Az eladó nem köteles a fogyasztónak további költségeket megtéríteni, ha a fogyasztó kifejezetten más szállítási módot választott, mint az eladó által kínált legolcsóbb szokásos szállítási mód. A további költségek a fogyasztó által választott szállítási mód és az eladó által kínált legolcsóbb szokásos szállítási mód közötti különbséget jelentik.
14.4. Az eladó nem követelhet a fogyasztótól költségtérítést a szolgáltatásnyújtásért, víz vagy hő szállításáért az elállási időszak alatt, ha az eladó nem tájékoztatta megfelelően a fogyasztót a 108/2024 sz. törvény 15. § (1) bekezdés f) vagy h) pontja szerint, vagy a fogyasztó nem adta meg kifejezett beleegyezését a 108/2024 sz. törvény 17. § (10) bekezdés c) pontja szerint.
14.5. Az eladó nem köteles a fogyasztónak a távollévők között vagy az eladó üzlethelyiségein kívül kötött szerződéstől való elállás esetén, amelynek tárgya áruszállítás, visszatéríteni a fizetéseket az áru kézhezvételéig vagy az áru visszaküldésének igazolásáig, kivéve, ha a kereskedő javasolja, hogy az árut személyesen vagy kijelölt személyen keresztül veszi át.
14.6. Az eladó köteles a fogyasztónak ugyanazzal a fizetési móddal visszatéríteni a fizetéseket, amellyel a fogyasztó fizetett, ha másképp nem állapodnak meg, és a fogyasztónak nem számítanak fel semmilyen díjat. 14.7. Az eladó köteles gondoskodni az áru átvételéről saját költségén, ha az árut a fogyasztó otthonába szállították a szerződéskötéskor, és az áru természetére tekintettel az áru postai úton nem küldhető vissza.
14.8. Az eladó és a fogyasztó között a szerződéstől való elállás következtében felmerült követelések egyoldalú beszámítása tilos.
- Felügyeleti szerv
15.1. A fogyasztóvédelem területén a jogszerűség felügyeletére illetékes szerv a Nyitrai régió Nyitrai Szlovák Kereskedelmi Felügyelőség Inspektorátusa, székhelye: Staničná 9, P. O. BOX 49A, 950 50 Nitra 1, Ellenőrzési Osztály, tel. sz.: 037/772 02 16, fax sz.: 037/772 00 24, email: nr@soi.sk, panaszok benyújtásának weboldal hivatkozása: https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti/Podajte-podnet.soi.
XVI. Alternatív vitarendezés
16.1. Ha a fogyasztó nem elégedett a panasz kezelésének módjával, vagy úgy véli, hogy az eladó megsértette jogait, jogosult az eladóhoz fordulni a jogorvoslat érdekében. Ha az eladó 30 napon belül nem válaszol a kérésre, vagy elutasító választ ad, a fogyasztó jogosult javaslatot tenni alternatív vitarendezési eljárás megindítására a 391/2015 sz. törvény szerinti fogyasztói vitarendezés alternatív módjáról. Az illetékes szerv a vitarendezéshez a Szlovák Kereskedelmi Felügyelőség vagy más, a Szlovák Köztársaság Gazdasági Minisztériuma által vezetett alternatív vitarendezési szerv listájában szereplő jogosult jogi személy. A fogyasztó online vitarendezési platformon keresztül nyújthat be javaslatot az alternatív vitarendezés megindítására a http://ec.europa.eu/consumers/odr/ oldalon keresztül. Az alternatív vitarendezés csak a távollévők között kötött szerződésekre vonatkozik.
XVII. Kiegészítő rendelkezések
17.1. Az eladó nem köt adásvételi szerződést és nem értékesít alkoholos italokat, dohánytermékeket és egyéb termékeket 18 éven aluli személyeknek. Az eladó a rendelés átadásakor személyazonosító okmánnyal ellenőrzi a vevő életkorát. Ha a vevő nem töltötte be a 18. életévét, vagy megtagadja életkorának igazolását, a rendelés nem kerül átadásra, és az adásvételi szerződés megszűnik.
XVIII. A vállalt kódexekre vonatkozó információk
18.1. Az eladó tájékoztatja a fogyasztókat, hogy nincsenek speciális magatartási kódexek, amelyeket az eladó vállalt, kivéve azokat, amelyeket a törvény vagy más jogszabályok előírnak.
XIX. A fogyasztók által adott értékelések
19.1. A kereskedő nem korlátozza vagy ellenőrzi a termékek értékelését csak azok számára, akik megvásárolták a terméket.
- Záró rendelkezések
20.1. Az eladó fenntartja a jogot az Általános Szerződési Feltételek módosítására. Az írásos értesítési kötelezettség teljesítése az Eladó weboldalán történő közzététellel történik. Az ÁSZF módosítása esetén a vevő és az eladó közötti viszony a szerződéskötéskor hatályos ÁSZF szerint szabályozódik.
20.2. Ezek az ÁSZF az Eladó weboldalán található Reklamációs Szabályzat és Adatvédelmi Tájékoztató elválaszthatatlan részét képezik. A Reklamációs Szabályzat és Adatvédelmi Tájékoztató az Eladó weboldalán található. 20.3. Ezek az ÁSZF az Eladó weboldalán történő közzétételüktől kezdve, azaz 2024.09.01-től lépnek hatályba.